Achtergrondgegevens van de respondenten uit de Stadspeiling
Onderzoek naar de tevredenheid en de bereidheid tot deelname van inwoners aan participatie.
Onderzoek naar de waardering van Zoetermeer en naar de bekendheid van de slogan 'Zoetermeer is de plek'.
Onderzoek naar
Onderzoek naar de ruimtelijke kwaliteit van Zoetermeer
Onderzoek naar de bereikbaarheid van Zoetermeer per auto en per openbaar vervoer.
Onderzoek naar ervaren onderhoudskwaliteit en waardering hiervoor in woonomgeving, winkelcentra en hoofdwegen en naastgelegen voet- en fietspaden, waardering voor groen in de directe woonomgeving, wijk, stad of regio, ervaren overlast in de directe woonomgeving, zwerfafval en adoptiegroen.
Onderzoek naar huisvuilinzameling.
Onderzoek naar de bekendheid van het Dutch Innovation Park
Onderzoek naar de bekendheid van het Stadsnieuws.
Onderzoek naar het bezoeken van de vuurwerkshow en eventuele suggesties om deze nog aantrekkelijker te maken.
Onderzoek naar het gebruik van websites en apps en het gebruik van social mediakanalen, de informatiebehoefte en de mening over het bestuur van de gemeente Zoetermeer.
Onderzoek naar de waardering voor de inzet van BOA's in Zoetermeer en in de eigen buurt; het gevoel van (on)veiligheid in buurt, wijk en Zoetermeer; de bekendheid van en het voorkomen ondermijnende criminaliteit en de veiligheid in huis.
Onderzoek naar gebruik en waardering van stadsboerderijen en wijktuinen in Zoetermeer
Onderzoek naar beleving en waardering van de stadsnatuur in Zoetermeer.
Onderzoek naar de woonsituatie en verhuisplannen onder inwoners van Zoetermeer.
Onderzoek onder volwassenen (18 jaar en ouder), naar • bewegen; deelname aan sportieve activiteiten; • waardering van het Zoetermeerse sportaanbod;
• belang van sportaanbod;
• bekendheid van de informatie over kennismakingscursussen.
Onderzoek naar het bezoek van een raads- of commissievergadering, naar informatievoorziening (communicatie) over de gemeenteraad, en naar het contact tussen de gemeenteraad en de inwoners van Zoetermeer.
Onderzoek naar parkeergedrag rond de Dorpsstraat, het Stadshart en de eigen woonomgeving; aantallen personenauto's in Zoetermeerse huishoudens, inclusief lease en private lease; de bereidheid om van deelauto's gebruik te maken.
Onderzoek naar de bereikbaarheid van en bezoek aan regionale parken.
Onderzoek naar de ervaring van jongeren met (leren) omgaan met geld; het besef onder jongeren van 16 en 17 jaar dat zij vanaf hun 18e jaar meer verantwoordelijkheden op financieel gebied hebben; de bekendheid van jongeren en 18+'ers met organisaties die kunnen helpen bij problemen op financieel gebied.
Onderzoek naar de subjectieve verkeersveiligheid in buurt en stad; knelpunten op het gebied van verkeersveiligheid; feitelijk fietsgebruik (gebruiksfrequentie); de bereikbaarheid per fiets van bestemmingen in stad en wijk; de beoordeling van de stallingsmogelijkheden op enkele belangrijke locaties; de beoordeling door gebruikers van de in de afgelopen jaren ingestelde fietsstraten.
Onderzoek naar het belang van, gebruik van en waardering van verschillende typen culturele voorzieningen en activiteiten.
Onderzoek naar:
• de door respondenten verwachte herkenning van uitingen van de gemeentelijke organisatie (zoals logo en kleurgebruik);
• de volgens respondenten belangrijkste gemeentelijke taken;
• kenmerken waaruit het ideale profiel van de gemeentelijke taken is opgebouwd;
• kenmerken waaraan de gemeente volgens respondenten moet werken.
Onderzoek naar het gebruik van de speelautomatenhallen in Zoetermeer onder een steekproef uit de bevolking van 18 jaar en ouder.
Een onderzoek naar de mogelijkheden tot een actieve leefstijl in Zoetermeer.
Onderzoek naar de waardering van de buurt Palenstein.
onderzoek naar de bekendheid van Ter Zake het Ondernemershuis
Onderzoek naar belang en bekendheid van de bekendmakingen