Een ogenblik geduld a.u.b.

Rapporten

Klachtbehandeling

Beschrijving

De Rekenkamer Zoetermeer heeft meegedaan aan het DoeMee-onderzoek Klachtbehandeling, georganiseerd door de Nederlandse Vereniging van Rekenkamers en Rekenkamercommissies (NVRR). Aan dit onderzoek deden de Rekenkamer(commissie)s van 75 overheden mee (gemeenten, provincies en waterschappen).

De onderzoeksvraag was als volgt: “Op welke wijze geven decentrale overheden beleidsmatig en organisatorisch vorm aan de behandeling van klachten, tot welke resultaten leidt dit beleid en op welke wijze wordt hierover gerapporteerd aan de raad, Provinciale Staten of algemeen bestuur?”

Niet alleen de klachtenprocedure van de gemeenten zelf waren onderwerp van onderzoek. Per gemeente/rekenkamer zijn drie verbonden partijen onderzocht. Het betrof per gemeente in elk geval de relevante GGD en Omgevingsdienst. Zoetermeer heeft De Binnenbaan als derde partij aangedragen.

In een rekenkamerbrief beschrijft de Rekenkamer de bevindingen uit het onderzoek, specifiek voor de gemeente Zoetermeer. Ook doet de Rekenkamer enkele aanbevelingen, die worden opgevolgd door het college.

Status
afgerond
Uitvoerende instantie
gemeente Zoetermeer
Volgnummer
902
Datum uitgave
Aantal pagina's
87
Gebruikersinfo
gemeente Zoetermeer / $Onderzoek & Statistiek
Trefwoorden
Klachten, klachtenprocedure
Thema
dienstverlening,politiek en bestuur,rekenkamer

Commentaar van gebruikers